Tezini bahar döneminde tamamlamak ve tez savunmasına girmek isteyen öğrencilerimiz 18 Mayıs 2020 tarihinden itibaren başvuru sürecini çevrimiçi olarak başlatabilir, 1 Haziran 2020 tarihinden itibaren savunmalarını gerçekleştirebilirler. Tez savunmaları pandemi etkileri geçene kadar çevrimiçi olarak uzaktan eğitim sistemimiz aracılığıyla gerçekleştirilebilecektir.
Tezini bahar döneminde tamamlamak ve tez savunmasına girmek isteyen öğrencilerimizin mezuniyetine herhangi bir engel durum olmaması halinde aşağıda yer alan aşamaları izlemeleri gerekmektedir.
1. Aşağıda belirtilen tüm evraklar hazırlandıktan sonra “Tez Kontrol Randevu Sistemi" üzerinden sadece bir araştırma görevlisinden randevunun alınması.
(Birden fazla araştırma görevlisinden randevu alınması halinde alınan randevular iptal edilecektir)
2. Randevu tarihinden en az 5 gün önce olması ve danışmanın e-posta adresinin bilgi kısmında mutlaka yer alması şartıyla, ilgili evrakların sadece randevu alınan araştırma görevlisine gönderilmesi
(Örneğin randevu 22 Mayıs tarihine alınacaksa 17 Mayıs'tan önce evrakların randevu alınacak araştırma görevlisi e-posta adresine gönderilmesi -evrak süreçlerinin yetişmesi adına- gerekmektedir.)
(Evrakların sağlıklı kontrolü için dosya adlarının aşağıda belirtildiği şekilde yazıldığından emin olunuz)
3. Öğrencinin mezuniyetine ilişkin öğrenci işlerinden görüş alınması ve evrakların uygunluğuna ilişkin öğrenciye geri bildirim sunulması
(Bu aşama araştırma görevlileri tarafından yürütülecektir)
4. Tüm evrakların uygun olması halinde tez kontrol randevusunun çevrimiçi platformda (Hangouts) gerçekleştirilmesi
(Çevrimiçi randevudan 5 dk önce bağlantı linki öğrenci e-postasına gönderilecektir. Hangouts uygulaması Google Chrome üzerinden kurulum gerektirmeksizin Gmail hesabı ile kullanılabilmektedir - https://hangouts.google.com)
5.Tezin yazım kılavuzuna uygun olmaması halinde eksikliklerin tamamlanarak ilgili araştırma görevlisi ile iletişim halinde olunması
6. Tezin yazım kılavuzuna uygun olması halinde ilgili araştırma görevlisi tarafından tezin son halinin ve evrakların öğrenci işlerine iletilmesi
İlk Teslim İçin Hazırlanması ve Gönderilmesi Gereken Evraklar
Yüksek Lisans Öğrencileri
Evraklar tarama ya da okunabilir şekilde çekilmiş fotoğraf kullanılarak tek bir e-posta ile gönderilmelidir.
1. Danışman ve öğrenci tarafından imzalanmış “FR-1617-SBE Lisansüstü Savunma Öncesi Tez Teslim Formu” nun “PDF” hali
Dosya ismini “Yüksek Lisans Tez Teslim Formu_Adınız Soyadınız” şeklinde yazınız.
2. Yayın şartını sağlayan ilgili belge(ler)in “PDF” hali
Yayın şartı ile ilgili YTÜ Senatosunun almış olduğu 21.04.2020 günlü, 2020/02-17 sayılı Senato kararı için tıklayınız.
Dosya ismini “Yayın_Adınız Soyadınız” şeklinde yazınız.
3. Alıntı (Turnitin) raporu için hazırlanmış tezin “PDF” hali
Dosya ismini "Alıntı Raporu_Adınız Soyadınız" şeklinde yazınız ve tezinizdeki İçindekiler, Şekiller ve Tablolar Listeleri, Kısaltma Listesi, Öz geçmiş, Kaynakça ve Ek bölümleri çıkartınız. Kapağı çıkarmayınız. Ayrıca 20MB'dan büyük boyutta olan tezlerdeki resimleri siliniz. TURNITIN benzerlik oranı en fazla %25 olmalıdır.
Alıntı raporunu kendiniz almaya çalışmayın lütfen, enstitü personeli tarafından alınacaktır.
4. Yazım kılavuzuna uygunluğunun kontrolü yapılacak olan tezin “PDF” hali
Dosya ismini "Yüksek Lisans Tezi_Adınız Soyadınız" şeklinde yazınız ve bu dosyanın tezinizin en son hali olduğundan emin olunuz.
Doktora Öğrencileri
Evraklar tarama ya da okunabilir şekilde çekilmiş fotoğraf kullanılarak tek bir e-posta ile gönderilmelidir.
1. Danışman ve öğrenci tarafından imzalanmış “FR-1617-SBE Lisansüstü Savunma Öncesi Tez Teslim Formu” nun “PDF” hali
Dosya ismini “Doktora Tez Teslim Formu_Adınız Soyadınız” şeklinde yazınız.
2. Yayın şartını sağlayan ilgili belgelerin “PDF” hali
Yayın şartı ile ilgili YTÜ Senatosunun almış olduğu 21.04.2020 günlü, 2020/02-17 sayılı Senato kararı için tıklayınız.
Dosya ismini “Yayın_Adınız Soyadınız” şeklinde yazınız.
3. Alıntı (Turnitin) raporu için hazırlanmış tezin “PDF” hali
Dosya ismini "Alıntı Raporu_Adınız Soyadınız" şeklinde yazınız ve tezinizdeki İçindekiler, Şekiller ve Tablolar Listeleri, Kısaltma Listesi, Öz geçmiş, Kaynakça ve Ek bölümleri çıkartınız. Kapağı çıkarmayınız. Ayrıca 20MB'dan büyük boyutta olan tezlerdeki resimleri siliniz. TURNITIN benzerlik oranı en fazla %25 olmalıdır.
Alıntı raporunu kendiniz almaya çalışmayın lütfen, enstitü personeli tarafından alınacaktır.
4. Yazım kılavuzuna uygunluğunun kontrolü yapılacak olan tezin “PDF” hali
Dosya ismini "Doktora Tezi_Adınız Soyadınız" şeklinde yazınız ve bu dosyanın tezinizin en son hali olduğundan emin olunuz.
Tez teslimi sonrası süreç aşağıda belirtildiği şekilde işleyecektir;
Aşama |
Sorumlu |
Öğrenci işleri anabilim dalına jüri istek yazısı gönderilmesi |
Enstitü |
Anabilim Dalı jüri öneri formu geldiğinde enstitü yönetim kurulu yapılarak jürinin belirlenmesi |
Enstitü |
Jüri davetiyelerinin hazırlanarak öğrenciye mail atılması |
Enstitü |
Öğrencinin tez danışmanı ve jüri üyelerine tezini ve davetiyeleri ulaştırması |
Öğrenci |
Tez danışmanının sınavın ne zaman yapılacağına dair sbemdr@yildiz.edu.tr adresine mail göndermesi |
Danışman Öğretim Üyesi |
Tez savunmasının gerçekleştirilmesi |
Danışman Öğretim Üyesi ve Öğrenci |
Savunma Evraklarının anabilimdalına ulaştırılması |
Öğrenci |
Savunma sonrası tez teslim kontrolü için ilk kontrolü yapan araştırma görevlisinden randevu alınması |
Öğrenci |
Savunma sonrası tez kontrolünün gerçekleştirilmesi |
Öğrenci ve Enstitü |
Son teslimde gerekli olan evrakların ve tezin enstitüye teslim edilmesi |
Öğrenci |
Savunma evrakları ve tez savunma sürecin detayları ilgili bilgiler enstitü sayfasında yer almaktadır. Savunmadan önce ve sonra lütfen ilgili yönergeleri takip ediniz.
Sağlıklı günler dileriz.