2021-2022 Güz Yarıyılı TEZSİZ Lisansüstü Programlara Başvuru Sonuçları ve Kayıtlar

2021-2022 Güz yarıyılı lisansüstü başvuru sonuçları lisansustu.yildiz.edu.tr/sbe üzerinden bireysel olarak ilan edilmiştir. Toplu liste ilan edilmeyecektir. Sisteme kayıtlı kullanıcı hesabınız ile giriş yaparak sonuçlara ulaşabilirsiniz. Başvuruların yoğunluğu sebebiyle sistemde gecikme ve kopmalar olabilmektedir. Anlayışınız ve sabrınız için teşekkür ederiz.  

 

Asil ve yedek listelere ulaşmak için aşağıdaki adımları uygulayınız:

Adım 1) lisansustu.yildiz.edu.tr/sbe sistemine kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapınız.

Adım 2) Başvuru yapmış olduğunuz programa ait asil yedek listeyi görüntüleyebilmek için başvuru ekranında Öğrenim/Program bilgisi sekmesini tıklayarak açılan pencerede “Sonuç Listesini Göster” sekmesini tıklayınız. İlgili görsel için Tıklayınız.

Not: Adaylarımızın başvuru yapmış oldukları programlara ait asil-yedek listelerindeki sıralamaları, adaylarımızın genel değerlendirme sonucunda almış oldukları nihai puanlara göre sistem tarafından otomatik olarak belirlenmiştir.

 

Başvuru sisteminde yaşanan yoğunluk nedeni ile başvuru sonuçlarına bu linkten de ulaşabilirsiniz.

 

Asıl listede hak kazanmış olan adaylarımız için kesin kayıt online belge yükleme işlemleri başlamış olup 07.09.2021 tarihinde saat: 12:00 da sona erecektir. Online kayıt, belge yükleme işlemleri ve harç ücretleri hakkında aşağıda yer alan bilgilendirmeleri mutlaka okuyarak belge yükleme işlemlerinin yukarıda belirtilen tarihe kadar tamamlanması gerekmektedir. Evrak yükleme işlemini eksiksiz tamamlayan asil adaylarımızın kayıtları, evrak kontrol işlemlerinin ardından, akademik takvimde belirtilen tarihe kadar yapılacaktır.

 

Harç ücretleri bilgilendirmesi için tıklayınız.

 

2021-2022 güz yarıyılı tüm lisansüstü programlara kayıtlar lisansustu.yildiz.edu.tr adresinden ÇEVRİMİÇİ yapılacaktır.

Online başvuru kayıt sistemi için tıklayınız.

 

Tezsiz Programlar Kayıt ve Başvuru Takvimi

Tarih İşlem Açıklama
24 Mayıs 2021 Pazartesi e-Başvuru Başlangıç Tarihi Bu aşamada öğrenci başvuru sistemi üzerinden başvurusunu gerçekleştirir.
27 Ağustos 2021 Cuma e-Başvuru Bitiş Tarihi
3 Eylül 2021 Cuma Asil/Yedek Listesinin İlanı (15:00) Bu aşamada öğrenciler program tercihlerini yapar, aşağıda belirtilen belgeleri sisteme yüklerler.
3 Eylül 2021 Cuma Asil Kayıt Hakkı Kazananlar için Online Kayıt Evraklarının Sisteme Yüklenmesinin ve Öğrenim Ücreti Ödemelerinin Başlangıcı
7 Eylül 2021 Salı Asil Kayıt Hakkı Kazananlar için Online Kayıt Evraklarının Sisteme Yüklenmesinin ve Öğrenim Ücreti Ödemelerinin Bitişi (Saat:12:00)
7 Eylül 2021 Salı Asil Adaylar için Kesin Kayıt Başlangıcı (Saat:13:00) Belgelerini sisteme yüklemiş olan asil adaylar bu aşamada ödemelerini yaparlar. Duyuru için TIKLAYINIZ.
10 Eylül 2021 Cuma Asil Adaylar için Kesin Kayıt Bitişi (Saat:12:00)
10 Eylül 2021 Cuma Yedekler İçin Boş Kalan Kontenjan Sayılarının İlanı Asil kontenjan kapsamında kayıt hakkı kazanamayan öğrencilerin bu tarihte enstitü sayfasını kontrol etmeleri önerilir.
10 Eylül 2021 Cuma Kayıt Olmak İsteyen Yedekler için Online Kayıt Evraklarının Sisteme Yüklenmesinin Başlangıcı Bu aşamada yedek kontenjan ile kayıt olmak isteyen öğrenciler program tercihlerini yapar ve aşağıda belirtilen belgeleri sisteme yüklerler.
Lütfen bu aşamada öğrenim ücreti ödemesi yapmayınız.
13 Eylül 2021 Pazartesi Kayıt Olmak İsteyen Yedekler için Online Kayıt Evraklarının Sisteme Yüklenmesinin Bitişi: (Saat:12:00)
13-16 Eylül 2021 Enstitü Tarafından Evrakların Kontrolü Bu aşamada kayıt görevlileri yedek kontenjan kapsamında kayıt hakkı kazanan ve belgeleri tam olan öğrencilerin ön kontrolünü yapar,
ödeme yapılması için e-posta yolu ile iletişime geçerler.
Öğrenciler öğrenim ücretlerini yatırırlar. 
16 Eylül 2021 Perşembe Boş Kalan Kontenjan Kadar Yedek Listeden Kayıt Hakkı Kazananların İlanı Bu aşamada öğrencilerin her hangi bir işlem yapmalarına gerek yoktur.
 
Ancak 16 Eylül yedek kayıt hakkı kazananlar listesinde ismi olduğu halde kendisine e-posta gelmeyen öğrenciler öğrenim ücretlerini yatırırlar.

Belge yükleyip tercih yapan ve öğrenim ücretlerini zamanında yatıran öğrenciler boş kalan kontenjan sayısı kadar üst sıradan başlayarak kayıt edilecektir.
16 Eylül 2021 Perşembe Yedek Adaylar için Kesin Kayıt Başlangıç Tarihi
21 Eylül 2021 Salı Yedek Adaylar için Kesin Kayıt Bitiş Tarihi (Saat:16.00)

 

KAYIT AŞAMALARI

Kayıt takvimindeki tarihler arasında, online sisteme (lisansustu.yildiz.edu.tr) giriş yapılarak aşağıda belirtilen belgelerin sisteme yüklenmesi ve öğrenim ücretinin aşağıda belirtilen şekilde ödenmesi gerekmektedir. Dikkat edilecek hususlar aşağıda sıralanmıştır:

  • Çevrimiçi kayıtlar ilan edilen tarihler arasında lisansustu.yildiz.edu.tr adresinden yapılacaktır.
  • lisansustu.yildiz.edu.tr adresine yüklenecek dosyalar PDF formatında olmalıdır.
  • Öğrenim ücreti ödenmediği takdirde kayıt yapılamayacaktır.
  • Sisteme yüklenen belgelerin Enstitümüz tarafından elektronik doğrulanabilir nitelikte olması gerekmektedir. Elektronik doğrulaması olmayan belgelerin yüklenmesi durumunda kayıt tarihlerinde evrakların asıllarının Enstitüye ibraz edilmesi zorunludur.
  • Sisteme başvuruda girilen AGNO kayıt evraklarında sunulan belgedeki AGNO’dan düşükse kayıt gerçekleşir, Kayıt evraklarında sunulan belgedeki AGNO’dan yüksekse kayıt gerçekleşmez.
  • Transkriptte veya e-devlet mezuniyet belgesinde 4’lük not mevcut olduğu halde 100 üzerinden not giren öğrencilerin kaydı gerçekleşmez. (100’lük ve 4’lük not aynı anda bulunuyor ise 4’lük not girilmesi gerekmektedir.)
  • Eğer e-devlet mezuniyet belgeniz mevcut değilse, mezuniyeti hak ettiğinize dair elektronik olarak doğrulanabilir olan resmi yazıyı, Üniversitenizin ilgili biriminden temin ediniz. Takvimde ilan edilmiş olan belge yükleme tarihlerinde, e-devletten alınmış doğrulanabilir mezuniyet belgesi veya mezuniyetin hak edildiğine dair Üniversiteden alınan elektronik doğrulanabilir belgeyi yüklemeyen adayların kaydı gerçekleşmez. Yazının ıslak imzalı olması durumunda, belge yükleme tarihlerinde sisteme mutlaka yüklenmesi ve kayıt tarihlerinde belgenin aslının Enstitümüze ibraz edilmesi gerekmektedir.
  • YÖK mevzuatı gereği aynı anda iki tezli lisansüstü programına kayıt yapılamaz. YÖK sisteminde tezli lisansüstü kaydı bulunan adayların diğer üniversitedeki kaydını kayıt tarihleri içerisinde sildirmeleri gerekmektedir (YÖK sisteminde pasif kayıtlı görünenler de “kayıt silme” durumunda olmaları gerekmektedir.). Kayıtlı olunan diğer Üniversitedeki tezli lisansüstü programlarının kayıt silinme bilgisinin YÖK sistemine işlenmesinde gecikme yaşanması durumunda; Üniversitenizden kayıt sildirme işleminin başlatıldığına dair elektronik olarak doğrulanabilir yazının online sistemimize yüklenmesi gerekmektedir. İlgili yazının ıslak imzalı olması durumunda ise resmî belgenin kayıt tarihlerinde online sistemimize yüklenmesi; ayrıca kayıt tarihleri içerisinde belgenin aslının Enstitümüze ibraz edilmesi gerekmektedir. Bu işlem; asıllar için asıl kayıt tarihlerinde yedekler için ise yedek kayıt tarihleri içerisinde yapılmalıdır. (NOT: Diğer Kayıtlı olunan Üniversiteden alınmış olan “kayıt silinme başvurusunun işleme alındığına dair belgenin” yükleneceği sistem:  lisansustu.yildiz.edu.tr sistemine kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaparak sol menüden “Talep İşlemleri/Talep Yap” kısmındaki “Diğer Üniversiteden kayıt sildirme belgesi yükleme” alan ismine tezli lisansüstü programınızın silinme işleminin başlatıldığına dair Üniversitenizden alınan resmi yazının yüklenmesi gerekmektedir)

 

1. Aşama: Belge Yükleme

Belgelerinizi yüklemek için Online Başvuru sisteminden Başvuru --> Detay İşareti --> Kayıt için Gerekli Belgeler işlemleri yapılır. İlgili sürecin gösterildiği şekil için tıklayınız.

Online başvuru kayıt sistemi için tıklayınız.

 

Tezsiz Yüksek Lisans T.C. Uyruklu Öğrenci için Sisteme Yüklenecek Belgeler

  • E-devlet Mezuniyet Belgesi (Karekod-QR veya doğrulanabilir link, kod içermelidir) 
  • Lisans Diploması (Orijinal diplomanın taranmış PDF versiyonu) (Diploması hazır olmayanlar -sonradan diploma fotokopisini getirmek üzere- geçici mezuniyet belgesinin PDF versiyonunu yükleyebilirler)
  • Lisans Transkripti (Orijinal PDF transkript ya da basılı transkriptin taranmış PDF versiyonu)
  • Nüfus Cüzdanı (Arkalı önlü tek sayfada PDF dosyası)

 

Mezun olmuş olan ancak diploması henüz hazır olmayan adaylarımızın (E-devlet Mezuniyet Belgesi yüklenmiş olması kaydıyla) diplomalarını yükleyecek alanı boş bırakabilirler. Diplomaları hazır olduğunda yüz yüze eğitimin başlaması ile birlikte ilgili diplomalarının fotokopilerini Enstitümüze verebilirler.

Lisans / Lisansüstü Öğrenimini Yurtdışında Tamamlamış T.C. Uyruklu Öğrencilerden İstenen Denklik Belgesi Hk.

Öğrenimini yurtdışında tamamlayan T.C. uyruklu öğrencilerin YÖK’ten aldıkları denklik belgelerini sistem üzerinde yer alan “Denklik Belgesi” alanına yüklemeleri, çevrimiçi doğrulamanın mümkün olmadığı durumda Enstitüye gelerek belgelerini onaylatmaları gerekmektedir. Denklik belgesi olmayan öğrencilerin kayıtları alınamamaktadır. Taahhüt imkanı da bulunmamaktadır.

 

Tezsiz Yüksek Lisans Uluslararası Öğrenci için Sisteme Yüklenecek Belgeler

  • Lisans Diploması (Orijinal diplomanın taranmış PDF versiyonu) (Diploması hazır olmayanlar -sonradan diploma fotokopisini getirmek üzere- geçici mezuniyet belgesinin PDF versiyonunu yükleyebilirler)
  • Lisans Transkripti (Orijinal PDF transkript ya da basılı transkriptin taranmış PDF versiyonu)
  • T.C. İkamet İzni ve pasaport
  • Türkçe Yeterlik Belgesi (TÖMER BELGESİ)

          Türkçe Programlar için en az C1

          İngilizce Programlar için en az B1

 

Elektronik Olarak Doğrulanması Gereken Ancak Doğrulama Kodu/Linki Olmayan Belgeler Hk.

E-devlet mezuniyet belgesi olmayan uluslararası öğrenci adaylarımızın diploma ve TÖMER belgelerinin doğrulaması çevrimiçi olarak gerçekleştirilecek olup anabilim dalı tarafından yapılacaktır. Doğrulaması yapılamayan belgeler geçersiz sayılarak kesin kayıt hakkı kaybedilecektir. 
Doğrulama işlemleri ile ilgili bilgilendirme ve iletişim süreci online başvuru sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir. 
 
NOT: TÖMER belgesinin geçerlilik süresi 3 yıldır ve lisansüstü kayıtlarının başlangıç tarihi baz alınarak 11.01.2018 tarihinden sonra alınan belgeler geçerli olacaktır. 
 

Lisans / Lisansüstü Öğrenimini Yurtdışında Tamamlamış Yabancı Uyruklu Öğrencilerden İstenen Tanıma Belgesi Hk.

Öğrenimini yurtdışındaki üniversitelerde tamamlayan yabancı uyruklu öğrencilerin aşağıdaki taahhüt formunu doldurarak sistem üzerinde yer alan “YÖK Okul Tanıma Belgesi” alanına yüklemeleri gerekmektedir.

Tanıma Belgesi Dilekçesi

 

2. Aşama: Öğrenim Ücreti Ödeme

2021 - 2022 Eğitim Öğretim Yılı Sosyal Bilimler Enstitüsü Tezsiz YL programları öğrenim ücretleri için tıklayınız.

Tezsiz yüksek lisans ücret ödemeleri kayıt tarihleri içinde aşağıdaki seçeneklerden biri ile gerçekleştirilebilir. 

1-) Kredi Kartı; Online başvuru sisteminde yer alan "online ödeme işlemi" menüsü üzerinden elektronik olarak kredi kartı ile ödeme yapılabilir. Kredi kartı ile ödeme yalnızca online başvuru sistemi üzerinden alınmaktadır. 

2-) Havale; Yalnızca Ziraat Bankası üzerinden havale ile aşağıdaki hesap bilgilerine havale yapılabilir. Havale işleminden sonra dekont numarasının online başvuru sisteminde "Dekont Girişi" kısmından girilmesi gerekmektedir.

      Hesap Numarası: 2250 44784684-5470

      IBAN: TR790001002250447846845470 Ziraat Bankası İstanbul Levent Girişimci Şubesi.

      Not: EFT yapmayınız. EFT yapıldığında yaşanacak sorunlardan Üniversitemiz sorumlu olmayacaktır.

 

3. Kayıt Görevlisinin Çevrimiçi Belge Kontrolü

Belge yükleme ve ücret ödeme aşamalarından sonra enstitü görevlileri yüklenen belgeleri kontrol edecektir.

Belgelerde eksiklik varsa Online Başvuru Sistemi üzerinden öğrenciye mail atılacaktır.

Öğrencilerimizin kayıt tarihleri süresince kayıtlı e-posta adreslerini kontrol etmeleri ve varsa belirtilen eksiklikleri tamamlamaları gerekmektedir.

Belgelerde eksiklik yoksa enstitü kayıt görevlileri öğrencinin kaydını gerçekleştirecektir.

Kayıt ile birlikte sistem üzerinden öğrenciye bilgilendirme mesajı gönderilecektir.

Öğrencilik kaydından sonra ders kayıt haftasında yapılması gereken ders kayıtları ile ilgili enstitümüz internet sayfasında duyuru yapılacaktır.

 

Askerlik İşlemleri Hakkında

2020-2021 Yılı Güz Yarıyılından itibaren Askerlik sevk tehir işlemleri otomatik olarak yapılmaya başlandığı için kayıt sırasında herhangi bir belge talep edilmemektedir. 
 
Askerlik tecili yapılacak öğrencilerin kayıtları bitince toplu olarak yapılacaktır.