2022-2023 Güz Yarıyılı TEZSİZ Lisansüstü Programlara Başvuru Sonuçları ve Kayıtlar

2022-2023 Güz yarıyılı TEZSİZ lisansüstü programlara başvuru sonuçları (ASİL VE YEDEK LİSTELERİ) için tıklayınız. 

 

2022-2023 güz yarıyılı tüm lisansüstü programlara evrak yükleme ve kayıt süreçleri aşağıda belirtilen takvim doğrultusunda lisansustu.yildiz.edu.tr/sbe adresinden ÇEVRİMİÇİ yapılacaktır. 

Asıl listede hak kazanmış olan adaylarımız için kesin kayıt online belge yükleme işlemleri başlamış olup 20.09.2022 tarihinde saat: 12:00 da sona erecektir. Online kayıt, belge yükleme işlemleri ve öğrenim ücretleri hakkında aşağıda yer alan bilgilendirmeleri ve takvimi mutlaka okuyarak belge yükleme işlemlerinin yukarıda belirtilen tarihe kadar tamamlanması gerekmektedir.

Program tercihi yapıp, evrak yükleme işlemini eksiksiz tamamlayan ve öğrenim ücretlerini ilgili tarihlerde yatıran asil adaylarımızın kayıtları, evrak kontrol işlemlerinin ardından, akademik takvimde belirtilen tarihe kadar yapılacaktır.

 
Online başvuru kayıt sistemi için tıklayınız.
 
Öğrenim ücretleri bilgilendirmesi için tıklayınız.

 

Tezsiz Programlar Kayıt ve Başvuru Takvimi

Tarih İşlem Açıklama
21 Haziran Salı e-Başvuru Başlangıç Tarihi Bu aşamada öğrenci başvuru sistemi üzerinden başvurusunu gerçekleştirir.
10 Eylül Cumartesi e-Başvuru Bitiş Tarihi (Saat:15.00)
16 Eylül Cuma Asil/Yedek Listesinin İlanı (Saat: 15:00) Bu aşamada adaylar program tercihlerini yapar, aşağıda belirtilen belgeleri sisteme yüklerler.
16 Eylül Cuma Asil Kayıt Hakkı Kazananlar için Online Kayıt Evraklarının Sisteme Yüklenmesi Başlangıcı
20 Eylül Salı Asil Kayıt Hakkı Kazananlar için Online Kayıt Evraklarının Sisteme Yüklenmesi Bitişi
(Saat:12:00)
20 Eylül Salı

Asil Adaylar için Ödemelerin Başlangıcı

Asil Adaylar için Belge Kontrolü ve Kayıt Başlangıcı

Program tercihi yapmış ve belgelerini sisteme yüklemiş olan asil adayların bu aşamada havale ile öğrenim ücreti ödemelerini yapmaları gerekmektedir.

Ödeme bilgileri ve detaylar sayfanın aşağısında yer almaktadır.

Kredi kartı ile ödeme yapılamamaktadır.

Ödemelerinizi havale ile yaptıktan sonra dekont girişi yapmayı unutmayın. 

Program tercihlerini yapan, belgelerini sisteme yükleyen ve öğrenim ücretlerini yatıran adayların kayıtları enstitü tarafından çevrimiçi olarak gerçekleştirilir.

Ödemeleri son güne bırakmamanızı rica ederiz.

23 Eylül Cuma

Asil adaylar için ödemelerin bitişi (Saat:12:00)

Asil Adaylar için Belge Kontrolü ve Kayıt Bitişi (Saat:12:00)

YEDEK KAYIT TAKVİMİ İÇİN TIKLAYINIZ.

 

KAYIT AŞAMALARI

Kayıt takvimindeki tarihler arasında, online sisteme (lisansustu.yildiz.edu.tr/sbe) giriş yapılarak aşağıda belirtilen belgelerin sisteme yüklenmesi ve öğrenim ücretinin aşağıda belirtilen şekilde ödenmesi gerekmektedir. Dikkat edilecek hususlar aşağıda sıralanmıştır:

  • Çevrimiçi kayıtlar ilan edilen tarihler arasında lisansustu.yildiz.edu.tr/sbe adresinden yapılacaktır.
  • lisansustu.yildiz.edu.tr adresine yüklenecek dosyalar PDF formatında olmalıdır.
  • Öğrenim ücreti ödenmediği takdirde kayıt yapılamayacaktır.
  • Sisteme yüklenen belgelerin Enstitümüz tarafından elektronik doğrulanabilir nitelikte olması gerekmektedir. Elektronik doğrulaması olmayan belgelerin yüklenmesi durumunda kayıt tarihlerinde evrakların asıllarının Enstitüye ibraz edilmesi zorunludur.
  • Sisteme başvuruda girilen AGNO kayıt evraklarında sunulan belgedeki AGNO’dan düşükse kayıt gerçekleşir, Kayıt evraklarında sunulan belgedeki AGNO’dan yüksekse kayıt gerçekleşmez.
  • Transkriptte veya e-devlet mezuniyet belgesinde 4’lük not mevcut olduğu halde 100 üzerinden not giren öğrencilerin kaydı gerçekleşmez. (100’lük ve 4’lük not aynı anda bulunuyor ise 4’lük not girilmesi gerekmektedir.)
  • Eğer e-devlet mezuniyet belgeniz mevcut değilse, mezuniyeti hak ettiğinize dair elektronik olarak doğrulanabilir olan resmi yazıyı, Üniversitenizin ilgili biriminden temin ediniz. Takvimde ilan edilmiş olan belge yükleme tarihlerinde, e-devletten alınmış doğrulanabilir mezuniyet belgesi veya mezuniyetin hak edildiğine dair Üniversiteden alınan elektronik doğrulanabilir belgeyi yüklemeyen adayların kaydı gerçekleşmez. Yazının ıslak imzalı olması durumunda, belge yükleme tarihlerinde sisteme mutlaka yüklenmesi ve kayıt tarihlerinde belgenin aslının Enstitümüze ibraz edilmesi gerekmektedir.

 

1. Aşama: Belge Yükleme

Belgelerinizi yüklemek için Online Başvuru sisteminden Başvuru --> Detay İşareti --> Kayıt için Gerekli Belgeler adımları izlenir. İlgili sürecin gösterildiği şekil için tıklayınız.

Belgeler yüklendikten sonra yan kısımda yer alan “Kaydet” e mutlaka tıklanmalıdır. Belgelerin kaydedildiğinden emin olunmalıdır. Aksi takdirde belgeler yüklenmemiş olacağı için kayıt hakkı kazanılamayacaktır.

Online başvuru kayıt sistemi için tıklayınız.

 

Tezsiz Yüksek Lisans T.C. Uyruklu Öğrenci için Sisteme Yüklenecek Belgeler

  • E-devlet Mezuniyet Belgesi (Karekod-QR veya doğrulanabilir link, kod içermelidir) 
  • Lisans Transkripti (Orijinal PDF transkript ya da basılı transkriptin taranmış PDF versiyonu)
  • Nüfus Cüzdanı (Arkalı önlü tek sayfada PDF dosyası)

 

Lisans / Lisansüstü Öğrenimini Yurtdışında Tamamlamış T.C. Uyruklu Öğrencilerden İstenen Denklik Belgesi Hk.

Öğrenimini yurtdışında tamamlayan T.C. uyruklu öğrencilerin YÖK’ten aldıkları denklik belgelerini sistem üzerinde yer alan “Denklik Belgesi” alanına yüklemeleri, çevrimiçi doğrulamanın mümkün olmadığı durumda Enstitüye gelerek belgelerini onaylatmaları gerekmektedir. Denklik belgesi olmayan öğrencilerin kayıtları alınamamaktadır. Taahhüt imkanı da bulunmamaktadır.

 

Tezsiz Yüksek Lisans Uluslararası Öğrenci için Sisteme Yüklenecek Belgeler

  • Lisans Diploması (Orijinal diplomanın taranmış PDF versiyonu) (Diploması hazır olmayanlar -sonradan diploma fotokopisini getirmek üzere- geçici mezuniyet belgesinin PDF versiyonunu yükleyebilirler)
  • Lisans Transkripti (Orijinal PDF transkript ya da basılı transkriptin taranmış PDF versiyonu)
  • T.C. İkamet İzni veya pasaport
  • Türkçe Yeterlik Belgesi (TÖMER BELGESİ)

          Türkçe Programlar için en az C1

          İngilizce Programlar için en az B1

 

Elektronik Olarak Doğrulanması Gereken Ancak Doğrulama Kodu/Linki Olmayan Belgeler Hk.

E-devlet mezuniyet belgesi olmayan uluslararası öğrenci adaylarımızın diploma ve TÖMER belgelerinin doğrulaması çevrimiçi olarak gerçekleştirilecek olup anabilim dalı tarafından yapılacaktır. Doğrulaması yapılamayan belgeler geçersiz sayılarak kesin kayıt hakkı kaybedilecektir. 
Doğrulama işlemleri ile ilgili bilgilendirme ve iletişim süreci online başvuru sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir. 
 
NOT: TÖMER belgesinin geçerlilik süresi 2 yıldır. 
 

Lisans / Lisansüstü Öğrenimini Yurtdışında Tamamlamış Yabancı Uyruklu Öğrencilerden İstenen Tanıma Belgesi Hk.

Öğrenimini yurtdışındaki üniversitelerde tamamlayan yabancı uyruklu öğrencilerin aşağıdaki taahhüt formunu doldurarak sistem üzerinde yer alan “YÖK Okul Tanıma Belgesi” alanına yüklemeleri gerekmektedir.

Tanıma Belgesi Dilekçesi

 

2. Aşama: Öğrenim Ücreti Ödeme

2022 - 2023 Güz Yarıyılı Sosyal Bilimler Enstitüsü Tezsiz YL programları öğrenim ücretleri için tıklayınız.

Tezsiz yüksek lisans ücret ödemeleri yukarıdaki takvimde belirtilen tarihler içinde havale ile gerçekleştirilecektir. Hesap bilgileri aşağıda yer almaktadır.

ÖNEMLİ: Havale işleminden sonra dekont numarasının online başvuru sisteminde "Dekont Girişi" kısmından girilmesi gerekmektedir. Yukarıdaki duyuruda yer alan öğrenim ücretleri 2 yarıyıl içindir. Bu sebeple havale ile ödemelerde belirtilen tutarın yarısı ödenmelidir. Örneğin İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans programında her yarıyıl için 25.000/2=12.500 TL ücret ödenmelidir.

 

HESAP NUMARASI BİLGİLERİ:

İŞ BANKASI

1377 - YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ-DAVUTPAŞA/İSTANBUL

IBAN TR15 0006 4000 0011 3770 2033 05

Hesap Alıcı Adı: Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı

   

ÖNEMLİ: Başvuru esnasında girmiş olduğu bilgilerinin yanlış/hatalı olması sonucu kaydı gerçekleştirilmeyen adayların ücret iadesi yapılmamaktadır. 

 

3. Kayıt Görevlisinin Çevrimiçi Belge Kontrolü

Belge yükleme ve ücret ödeme aşamalarından sonra enstitü görevlileri yüklenen belgeleri kontrol edecektir.

Belgelerde eksiklik varsa Online Başvuru Sistemi üzerinden öğrenciye mail atılacaktır.

Öğrencilerimizin kayıt tarihleri süresince kayıtlı e-posta adreslerini kontrol etmeleri ve varsa belirtilen eksiklikleri tamamlamaları gerekmektedir.

Belgelerde eksiklik yoksa ve öğrenim ücretleri ilgili tarihlerde yapıldı ise enstitü kayıt görevlileri öğrencinin kaydını gerçekleştirecektir.

Kayıt ile birlikte sistem üzerinden öğrenciye bilgilendirme mesajı gönderilecektir.

Öğrencilik kaydından sonra ders kayıt haftasında yapılması gereken ders kayıtları ile ilgili enstitümüz internet sayfasında duyuru yapılacaktır.

 

Askerlik İşlemleri Hakkında

2020-2021 Yılı Güz Yarıyılından itibaren Askerlik sevk tehir işlemleri otomatik olarak yapılmaya başlandığı için kayıt sırasında herhangi bir belge talep edilmemektedir. 
 
Askerlik tecili yapılacak öğrencilerin kayıtları bitince toplu olarak yapılacaktır.

 

Program tercihlerini yapan, belgelerini sisteme yükleyen ve öğrenim ücretlerini yatıran adayların kayıtları enstitü tarafından çevrimiçi olarak gerçekleştirilir.