SIKÇA SORULAN SORULAR

 

SORU: Tez kontrolü için online randevu almam gerekiyor mu?

Hayır, tez kontrol ve mezuniyet süreçleri artık SADECE https://lisansustu.yildiz.edu.tr/sbe/ üzerinden gerçekleştirilmektedir. 

 

SORU: Tez kontrolü için Enstitüye gelmem gerekiyor mu?

Hayır, tez kontrol ve mezuniyet süreçleri online olarak https://lisansustu.yildiz.edu.tr/sbe/ üzerinden gerçekleştirilmektedir. 

 

SORU: Mezuniyet ve tez teslim sürecinin tamamını nasıl öğrenebilirim?

Bu sürecin tamamını websayfamızda bulunan akış şeması üzerinden takip edilebilirsiniz. 

 

SORU: İlk kontrol evraklarını nelerdir?

  • Sistem üzerinden alınacak FR-0338 - Mezuniyet Tez Teslim Formu ve 
  • Tez yayın şartının sağlandığı, onay öncesi sisteme yüklenen yayının çıktısı 

 

SORU: İlk kontrol evraklarını nereye teslim etmeliyim?

İlk kontrol evrakları öğrenci tarafından Bölüm Sekreterliğine teslim edilir. 

 

SORU: FR-0338 - Mezuniyet Tez Teslim Formuna nasıl ulaşabilirim?

Bu form, öğrencinin e-mezuniyet başvurusu yapmak için sistem üzerinden yayın bilgilerini EKSİKSİZ girmesi ve bunların Enstitü tarafından onaylanmasının ardından, sistem tarafından karekodlu bir şekilde otomatik olarak oluşturulmaktadır. Oluşturulan bu formu öğrenci hesabına girerek çıktı alabilir.  

 

SORU: Tez kontrolünü iki defa mı yaptırmalıyım?

Hayır, tez şablon kontrolü sadece savunma sonrasında bir defa gerçekleştirilmektedir. 

 

SORU: Tamamlamam gereken yayın koşullarını nereden öğrenebilirim?

Öğrencilerimiz, kayıt yaptırdıkları döneme ait yönetmeliklerde bulunan yayın koşullarına tabidir. İlgili yönetmeliklere Enstitü web sayfamızdan ulaşabilirsiniz. 

 

SORU: Alıntı raporu için tezimi TURNITIN’e ben mi yoksa Enstitü personeli mi yükleyecek?

Alıntı raporları için, tez jüriye sunulmadan önce ve savunma sonrasında olmak üzere, ÖĞRENCİ TARAFINDAN iki kere TURNITIN’e yüklenmelidir?

 

SORU: Tezimi TURNITIN’e nasıl yükleyeceğim?

TURNITIN kullanıcı hesabı oluşturma ve tez yükleme kılavuzundan yararlanarak tezinizi TURNITIN’e yükleyebilirsiniz.

 

SORU: Maksimum kabul edilebilir alıntı oranı nedir?

Enstitümüzce kabul edilebilir maksimum alıntı oranı %25’tir. 

 

SORU: Tezime ait alıntı raporu oranı %25’in altında ise ne yapmalıyım?

Hiçbir şey yapmanıza gerek yoktur. Akış şemasındaki bir sonraki adıma geçebilirsiniz. 

 

SORU: Tezime ait alıntı raporu oranı %25’in üzerinde ise ne yapmalıyım?

Enstitüdeki ilgili görevli tarafından size düzeltme yapmanız gerektiğine dair MAİL ALMADIKÇA, KESİNLİKLE yeniden yükleme YAPMAYINIZ! (Çünkü öğrencinin tezinden ürettiği kendi yayını bu oranı yükseltebilir. Enstitü tarafından öğrencinin tezden ürettiği ilgili yayını çıkartıldıktan sonraki oran geçerlidir. Bu işlemin ardından alıntı oranı %25’in altına düşenlere bir sonraki adıma geçmelerine dair ve hala %25’in üzerinde olanlara ise düzeltme yaparak tezi tekrar yüklemeleri gerektiğine dair sistem üzerinden geri dönüş yapılacaktır.)

 

​​Enstitü tarafından benzerlik oranının %25 ve üzerinde olduğu ve bu oranı düşürecek şekilde düzeltme yapmanız gerektiğine dair mail alırsanız, ilk yüklemenizden itibaren en erken 24 saat sonra kılavuzda açıklandığı şekilde yeniden gönderim yapınız. 

BAŞKA DURUMLARDA TEZİNİZİ KESİNLİKLE TEKRAR GÖNDERMEYİNİZ!

 

SORU: Danışmanım bu süreci nasıl takip edebilir?

Öğrencilerin mezuniyet süreçlerini danışmanları da dahil oldukları her adımda online olarak https://lisansustu.yildiz.edu.tr/sbe/ üzerinden gerçekleştirmekte ve dahil oldukları adımlarda sistem üzerinden kendilerine bilgilendirme yapılmaktadır. 

 

SORU: Savunmadaki jüri üyeleri sınavı değerlendirilmek için sistemde hesap oluşturmak zorunda mı?

Hayır, savunmadaki jüri üyelerinin belirtilen mail adreslerine, danışmanın sınavı değerlendirmesinden sonra link gönderilecektir. Jüri üyeleri sisteme hesap oluşturma vs. olmadan direkt olarak link üzerinden sınavı değerlendirebileceklerdir. 

 

 

SORU: Enstitü tarafından yayın bilgilerim onaylanmaz ise ne yapacağım?

Bu durumda Enstitü tarafından yayınınızın neden onaylanmadığına dair bir mail alacaksınız. Devamında gerekli düzenlemeleri yapabilmeniz için mezuniyet başvurunuz enstitü tarafından taslak konumuna alınacak ve bu sayede yayınınızla ilgili düzenlemeleri yapabileceksiniz. Tekrar yayın bilgilerinizi girdikten sonra yeniden bir danışman onayı gerekecek ve süreç akış şemasında belirtildiği gibi devam edecektir.

 

SORU: Savunmamı en geç ne zamana kadar gerçekleştirmem gerekiyor?

Jüri öneri formunun Enstitü Yönetim Kurulu (EYK) tarafından onaylandığı tarihten itibaren bir (1) ay içinde yapılması gerekmektedir.

 

SORU: Tez Onay Sayfasını nereye teslim etmem gerekiyor?

Savunma sınavında danışman ve jüri üyeleri tarafından imzalanan ıslak imzalı tez onay sayfası bölüm vb. hiçbir yere teslim edilmemelidir. Islak imzalı bu sayfa, tezin şablon kontrolünden sonra tez teslim evraklarından biri olan '1 Adet (sırt yazılı ve bez) ciltlenmiş tez'in içerisinde ilgili sayfaya eklenmelidir. İmzalı tez onay sayfası ilgili sayfaya konulduktan sonra ciltleme işlemi yapılmalıdır.

YÖK'e yüklenmesi için hazırlanan CD'nin içerisindeki tezin PDF'inde bu sayfanın İMZASIZ halinin yüklenmiş olması gerekmekte olup; ıslak imzalı halinin enstitüye teslim edilecek olan ciltlenmiş tezde bulunması gerekmektedir.

 

SORU: Yayın koşulu için sunulan bildirinin yayınlanması zorunluluğu olduğunda sadece tam metin yayınlananlar mı kabul edilmektedir? Özet metin de kabul edilmekte midir?

Her ikisi de kabul edilmektedir.

SORU: Lisansüstü sistemde tez bilgilerim, tez konum yok. Başvurumu yapamıyorum. Ne yapmam gerekmektedir?

Lisansüstü sistemde tez danışmanı kategorisi girilip, tez başlığı formu doldurulup, danışman onayı alınması gerekmektedir. Sonrasında Anabilim Dalı Başkanlığına teslim edilmelidir.